Alufelgi zimą

Zima za pasem, a w warsztatach nastał gorący czas wymiany opon z letnich na zimowe. Kolejki aut ustawiają się przed warsztatami, a kierowcy chcą zdążyć z wymianą ogumienia zanim warunki atmosferyczne dadzą się we znaki. Część kierowców założy zeszłoroczne opony, inni założą zupełnie nowe komplety. Tak czy inaczej, nastąpi zmiana. I tu należy się zastanowić czy wymianie podlegać powinna wyłącznie sama opona, czy także aluminiowe felgi powinny na okres zimy zostać wymienione na stalowe.
Przed dylematem wymiany felg aluminiowych na stalowe staje coraz więcej kierowców, gdyż panuje przekonanie, że zimowe warunki mogą spowodować uszkodzenie delikatnej felgi aluminiowej. Czy tak jest rzeczywiście? felga-koloNiewątpliwą zaletą alufelg jest ich wizualna atrakcyjność. Autko ładnie się z nimi prezentuje. Jednak już ich eksploatacja jest droższa i bardziej wymagająca. Biorąc pod uwagę fakt, iż zimą kierowcy stykają się z błotem, błotem śniegowym, solą i innymi czynnikami niesprzyjającymi, wybór odpowiedniej felgi wydaje się kluczowy. Felgi stalowe, choć mniej atrakcyjne, są tańsze w eksploatacji. Jeśli pokryją się warstwą rdzy można je wyszczotkować i pomalować wybraną przez siebie farbą. Z Alufelgami już tak łatwo nie pójdzie. Ten rodzaj felg powinien być naprawiany w specjalistycznych zakładach/ warsztatach, gdzie fachowcy odpowiednio zajmą się delikatniejszą felgą. Także przy zmianie opon z letnich na zimowe czy odwrotnie powinno się skorzystać w usług specjalistycznego zakładu, którego pracownicy będą wiedzieć jak się obchodzić z takimi felgami.
Felgi stalowe są upiększane czy raczej zakrywane kołpakami, co powoduje ich zarysowanie, więc alufelgi pod tym kątem są lepsze, gdyż nie są zakrywane. Poza tym felgi aluminiowe są pokrywane większą ilością warstw, przez co do ich uszkodzenia nie dochodzi tak często jak w przypadku felg stalowych. felga-pelnaJednak część kierowców twierdzi, że gdy zdarzy się już poślizg czy inna trudna sytuacja i samochód zatrzymuje się na przykład na krawężniku, felgi aluminiowe, jako te delikatniejsze, mogą ulec uszkodzeniu, a ich naprawa jest dość kosztowna. Faktem jest koszt naprawy, jednak biorąc pod uwagę, że felgi aluminiowe są mocniejsze i bardziej odporne na uszkodzenia, można śmiało stwierdzić, że w takiej sytuacji to felga stalowa byłaby mocniej uszkodzona niż ta aluminiowa.
W okresie zimowym jednak odradza się alufelgi o skomplikowanych wzorach. Wiąże się to z większą trudnością utrzymania ich w czystości i konserwacji. Odradza się także wersje chromowane i polerowane jako że ich warstwy ochronne są dużo cieńsze, co naraża felgę na szybsze zniszczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *